Promosi Januari 2016

Promosi Januari 2016

December 16, 2015

8 Kelebihan ESP untuk ibu mengandung

Salam semua.

Selamat pagi.

Alhamdulillah dapat lagi sy update blog ni. Hehe.

Sy nak berkongsi sedikit pengalaman semasa mengandung dan supplement apa yang saya ambil sepanjang kehamilan.

Alhamdulillah, sepanjang 9 bulan mengandung sy tetap cergas walaupun adalah masa-masa yang kalah dek alah or morning sickness. Muntah-muntah, loya, pening kepala, tapi itu biasa dan normal disebabkan peningkatan hormon dalam badan untuk pembentukan baby.

Morning sickness saya agak lama juga, sampai ke 7 bulan. Tapi yabg paling teruk adalah dalam minggu ke 6 hingga ke 10. Memang lunyai. Hahaha.

Makan pun x lalu, susu apatah lagi. Baru masuk tekak dah muntah balik. Tapi disebabkan komitmen kerja, larat tak larat kena pergi juga lah. Heretlah juga kaki ke tempat kerja. Dan kerja saya sebagai doktor memang memerlukan tenaga yang berterusan, jadinya saya mesti cari option untuk teruskan semangat. Cewahhhh :p

Tenaga sangat penting semasa mengandung. Yelah kan, untuk diri sendiri dan juga untuk baby. Kalau tak cukup tenaga, badan akan rasa lemah lemau je ditambah lagi dengan morning sickness tu.

apa yang saya amalkan setiap pagi sebelum ke tempat kerja ialah ESP (Energizing Soy Protein) dari Shaklee. Mula-mula takut juga nak ambil sebab tak boleh nak telan susu, tapi alhamdulillah, ESP + milo or sirap saya boleh adapt.

ESP dari Shaklee ini mengandungi "non-GMO" kacang soya yang tidak dimodified dan 850g dihasilkan dari 30kg kacang soya. Tiada kolesterol rendah lemak dan mudah diserap oleh badan untuk tenaga berpanjangan. So jangan risau kalau minum ESP kolesterol naik. Hehe

Kelebihan ESP:
1) membekalkan tenaga berpanjangan
2) baik untuk pembentukan bayi/janin
3) mengatasi morning sickness
4) kulit cantik, putih dan gebu (sesetengah ibu mengandung mengalami masalah jerawat disebabkan perubahan hormon)
5) baby yang lahir pun akan putih gebu :)
6) persediaan untuk melahirkan dan menyusukan anak (ESP dapat meningkatkan penghasilan susu)
7) meningkatkan sistem imunisasi
8) mengurangkan stretch mark (paling best)


Sekian sahaja perkongsian saya di pagi ini. Insyaallah kita jumpa lagi di post akan datang. 

Kepada ibu-ibu yang sedang hamil, ESP adalah yang terbaik untuk anda. 

Kalau berkeinginan untuk mendapatkan set mengandung, berpantang atau menyusu boleh hubungi saya :) 

Ain Syafinas
013-2744885
ID: 1207458
COD HSAJB, BANDAR BARU UDA, TAMAN DAYA, AUSTIN PERDANA JOHOR BAHRU
Pos seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment