Promosi Januari 2016

Promosi Januari 2016

December 22, 2015

Tips menambahkan susu badan, kelebihan Alfalfa dan ESP untuk ibu menyusu

Sudah masuk 4bulan saya exclusively breastfeed buah hati tercinta, Dyia. Exclusive breastfeed bermaksud memberi hanya susu badan kepada baby, tidak termasuk susu formula atau makanan tambahan. 

Alhamdulillah, saya sudah bersedia mentally dan physically untuk sepenuhnya breastfeed baby dan menggali ilmu2 breastfeeding sebelum melahirkan lagi. Sy tidak berkesempatan untuk menghadiri banyak kelas antenatal disebabkan komitmen kerja tetapi ilmu2 ini sy perolehi dari blog2 yg banyak berkongsi pengalaman semasa breastfeeding dan sy praktikkan dari mula sehingga sekarang. 

Betul, breastfeeding atau susu ibu adalah susu yg terbaik untuk baby sehingga baby berumur 6bulan dan digalakkan untuk menyusu seawal sejam selepas kelahiran. 

Alhamdulillah, selepas melahirkan, baby terus diletakkan di tepi sy dan direct breastfeeding dapat dilakukan serta merta. Mula-mula memanglah struggle sebab first time mother tetapi alhamdulillah dipermudahkan. 

Walaupun sudah mencecah 4 bulan sy menyusukan anak, susu badan masih banyak dan mencukupi. Masih teringat betapa meriahnya susu badan semasa berpantang, 1 session pump boleh dapat dalam 12oz. Dan biasanya sy akan pam 4-5kali sehari. Memang penuhlah deep freezer mak dekat kampung dengan susu badan je. Hehehehe. 

Apa yang sy amalkan adalah Set Berpantang Shaklee. Set ni boleh diambil mengikut kemampuan dan bajet anda. Set ini terdiri daripada ESP, OSTEMATRIX, B COMPLEX, VIT C DAN ALFALFA. Sy paling committed dengan ESP, ostematrix dan alfalfa. 

ESP yang kaya dengan protein membantu memperbanyakkan susu dan memekatkan supaya anak lebih kenyang manakala alfalfa bertindak sebagai penggalak susu. 

Setiap malam sy akan minum segelas milo + ESP dan 5biji alfalfa. Bila bangun keesokkan harinya, dah terasa bengkak walaupun pada waktu malam baby menyusu dalam 3 ke 4 kali. 

Pengambilan ESP dan Alfalfa sangat mudah, jadi bagi sy yg bekerja sebagai Doctor ni, dapat minum ESP pun dah cukup sebab kadang2 tak sempat pun nak makan. 

Sehingga sekarang, sy menyusukan anak mengikut demand dan sesi pumping adalah 2-3 kali sehari. 


Alfalfa dan osteomatrix. Hasil perahan sebelah sahaja almost 6oz :) 


Total lebih kurang 12 oz untuk 1 session. 
Mujurrrr ada alfalfa. Hehehehe 

Kepada ibu- ibu yang ingin menyusukan anak sehingga 6 bulan atau sehingga 2 tahun, anda boleh mengamalkan Alfalfa, ESP dan ostematrix. Insyallah, dengan konsep demand vs supply, susu badan akan cukup untuk demand baby dan stock. 

Jangan putus harapan dan teruskan usaha untuk breastfeed baby ye. Semoga dipermudahkan dan dimurahkan rezeki kita. Aminnn. 

Untuk consultation lanjut boleh hubungi, 

Ain Syafinas
013-2744885
ID: 1207458
COD HSAJB, BANDAR BARU UDA, TAMAN DAYA, AUSTIN PERDANA JOHOR BAHRU
Pos seluruh Malaysia


No comments:

Post a Comment